Az Ikarus66-os "FAROS" autóbusz, s az azt üzemeltető Csapat honlapja.

Ez az oldal az egyetlen hazai Ikarus66-os buszról, s egy Lelkes Csapatról szól . Meghívunk egy időutazásra . Üdvözlünk a fedélzeten !

Tisztelt Látogatónk, Kedves Barátunk, Utastársunk !

Köszönjük, hogy megtisztelsz látogatásoddal, s ezzel is gyarapítod azt a népes tábort, akik vagy MÁR utaztak autóbuszunkkal, vagy  MÉG NEM, de szeretnének (s fognak)  , vagy akik NOSZTALGIÁZNAK, hisz ilyen és hasonló technikai csodák is eszükbe juttatják gyerekkorukat, esetleg egy-egy régi VOLÁN-műhely utánozhatatlan hangulatát, jellegzetes illatát.

Oldalunk folyamatos fejlesztés alatt áll, ennek során igyekszünk megosztani minden információt, minden személyes emlékünket, sztorikat, s rengeteg élményünket ami az EZY-690 forgalmi rendszámú autóbuszhoz köt Bennünket, s remélhetőleg Benneteket is.

Menetjegyetek megvan ? Akkor áram alá helyezzük a buszt, kézigáz, üresbe tesszük a sebváltót, és izzítunk...

... s felduruzsol a Csepel-motor összetéveszthetetlen csattogó hangja.

1. Az autóbusz adatai

2. Külcsíny, belbecs

3. Története

4. Hazahozatala

5. Felújítása

6. Programok

itthon

külföldön

Az első út: Párkány /Sturovo.../. Igazából nem is annyira külföld, hisz mi ott is itthon-otthon érezzük magunkat. Határozott szándékunk, hogy felkeressük a "külmagyar" területeket, a történelmi Magyar Birodalom azon részeit, amik jelenleg idegen országok megszállása alatt vannak.

Ezt az utat Esztergomban kezdtük, megnéztük a Bazilikát, megmásztuk a kupolát, leszálltunk az alvilágba (altemplom), s bolyongtunk a vár  falai között. A Panoptikumot nem igazán ajánlanánk, nem ér annyit, amit elkérnek érte.... (reméljük azóta ez már változott)

Jött az izgalom, átengedik-e az autóbuszt a határon, avagy sem.... Hisz nincs benne tachográf - nem is típustartozéka, fehér a rendszámtábla, s a tetején ott  van 2 db magyar zászló.

Magyar kiléptetés: mosoly fogadja a buszt, gyors útlevélellenőrzés (akkor még volt...), s itt az első gond: néhány kedves utasunk, az előzetes felhívás ellenére , nem hozott határátlépésre alkalmas okmányt...  Gyors tanakodás, ők az autóbuszt megvárják a magyar oldalon, a finom ebédet (s némi sört) hozunk nekik "odaátról".

Szlovák beléptetés: összeszorult gyomor, de a magyarul kifogástalanul beszélő (hisz magyar) útlevélellenőrök arcán itt is mosoly, néhány kérdés a buszról, ami inkább kedves érdeklődés.

Átértünk

Mária Valéria Étterem: finom, bőséges az előre megrendelet kaja, finom a sör, s a Becherowka is...  Kellemes séta a településen, fotózkodás a Duna partján, a háttérben a Bazilika...

Hazaút, kis probléma: északi kényszerszomszédaink úgy szervezték a forgalmat, hogy az újjáépült hídra nem lehet balrakanyarodva felhajtani... Ez plusz 4 km-t jelent, amíg találunk egy alkalmas helyet a megfordulásra.

Itthon sétáltunk a Duna partján egy kedves kis faluban, s készült néhány kép az ott kényszerből pihenő orosz utasszállító hajóval.

Főpróbának szántuk , próbálkoztunk a határ átlépésével, s ezen felbátorodva kezdtük el tervezni a többi hasonló, s sokkal merészebb utakat ...

találkozók

14. Sajtónk

15. Elérhetőségeink

16. Aktualitások, Programjaink, Kirándulások

Oldal: Hogyan működik a HuPont.hu weboldalszerkesztő és honlap?
Az Ikarus66-os "FAROS" autóbusz, s az azt üzemeltető Csapat honlapja. - © 2008 - 2024 - faros-ikarus.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés